Pēc ievērojamiem zaudējumiem Deutsche Bahn gatavojas samazināt tūkstošiem darbavietu

Vācijas dzelzceļa operators atlaidīs aptuveni 9% darbinieku pēc tam, kad 2024. gada pirmajā pusgadā neto zaudējumi gada laikā pieauga aptuveni 16 reizes.

Deutsche Bahn nākamo piecu gadu laikā gatavojas likvidēt 30 000 darbavietu, no kurām 1500 darbavietu tiks likvidētas jau šogad, ceturtdien paziņoja uzņēmums.

Darbinieku skaits samazināsies par 9 % no kopējā Deutsche Bahn darbinieku skaita, lai gan galvenokārt tiks skarti administratīvie amati.

Ārkārtīgi laika apstākļi, streiki un ieguldījumi novecojošā dzelzceļa tīkla remontā šogad negatīvi ietekmēja dzelzceļa operatora rentabilitāti.

Tieši pirms paziņojuma par darbavietu samazināšanu Deutsche Bahn paziņoja, ka tā tīrie zaudējumi pirmajā pusgadā sasniedza 1,2 miljardus eiro.

Salīdzinājumā ar zaudējumiem 71 miljona eiro apmērā, kas tika reģistrēti tajā pašā periodā pirms gada.

Arī pamatdarbības zaudējumi bija 1,2 miljardi eiro, salīdzinot ar 339 miljoniem eiro 2023. gada pirmajā pusgadā.

Deutsche Bahn tagad plāno gūt gada darbības peļņu, konkrēti, koriģēto peļņu pirms procentiem un nodokļiem, aptuveni 1 miljarda eiro apmērā. Martā tā prognozēja, ka šī summa pārsniegs 1 miljardu eiro.

Uzņēmums arī nedaudz samazināja ieņēmumu prognozi, kas atbilst iepriekšējā gada ieņēmumiem 45 miljardu eiro apmērā.

Uzņēmumam pozitīvāka ziņa ir tā, ka Deutsche Bahn, kam ir parādsaistības, sagaida, ka Vācijas valdība atmaksās miljardiem lielas summas, kas ir daļa no jaunās programmas dzelzceļa atjaunošanas atbalstam.

“Pateicoties ievērojamam valdības finansējuma palielinājumam, DB grupa 2024. gada pirmajā pusgadā atkal palielināja savus kapitālieguldījumus dzelzceļa tīklā un dzelzceļa pakalpojumu uzlabošanā,” teikts operatora paziņojumā.

Uzņēmums norādīja, ka šā gada pirmajā pusgadā dzelzceļa tīklos un pakalpojumos ieguldījis 4 miljardus eiro, kas ir par 35 % vairāk nekā pērn.

Pēc gadu desmitiem ilgušā nepietiekamā investīciju ieguldījuma izpilddirektors Ričards Lutzs ir paziņojis, ka dzelzceļa tīkls pašlaik “noveco” un ir “pakļauts darbības traucējumiem”.

Valdība pašlaik cer, ka līdz 2037. gadam renovācijai tiks iztērēti 30 miljardi eiro.

Tas ir samazinājums salīdzinājumā ar iepriekšējo mērķi – 45 miljardiem eiro, kas tika atcelts, ņemot vērā bažas par Vācijas parādu slogu.

Leave a Comment